#cukrzyca #diabetyk #dieta #cukrzyk #blogocukrzycy #cukrzycablog #zdrowie #zdroweprodukty #błonnik #zdrowejedzenie #zdroweodżywianie

Dobre dla naszego brzucha

3/02/2015Weronika

Istnieje wiele produktów spożywczych, które mogą poprawić nasze trawienie i samopoczucie ;) Na pewno za korzystanie z tych jedzeniowych dobroci, nasz żołądek i jelita będą nam wdzięczne ;)

Kefir, maślanka, jogurt naturalny zawierają dobre bakterie i witaminy. Wspomagają układ trawienny. M.in. Kefir może hamować rozwój niektórych nowotworów, maślanka ma właściwości odkwaszające organizm, a jogurt zapobiega rozwojowi bakterii chorobotwórczych.



Nasiona i pestki
 siemię lniane
 dynia
 słonecznik 

Nasiona siemienia lnianego to bogate źródło błonnika, a pestki dyni i słonecznika są pełne witamin, kwasów tłuszczowych i pierwiastków niezbędnych dla naszego organizmu. Można je dodać do produktów mlecznych lub owoców. Po tego rodzaju dodatkach powinno się wypić co najmniej 2 szklanki wody.


Płatki
 owsiane
 żytnie
 jęczmienne

Regulują przemianę materii, to źródło witamin, minerałów oraz błonnika. Chyba nie muszę przypominać jak o wiele bardziej są zdrowsze od ociekających cukrem chrupek z reklamy ? ;) Sama dobroć !



Kasza
 gryczana
 pęczak
 jaglana

Wszystkie zawierają składniki odżywcze, są bogatym źródłem skrobi, która powoli rozkłada się na glukozę w naszym organizmie.
najlepiej łączyć kaszę z mięsem lub mlekiem, by uzupełnić posiłek w potrzebne aminokwasy.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Wartosci-odzywcze-kasz-kasza-manna-jeczmienna-gryczana-kuskus-kukurydz_33729.html
najlepiej łączyć kaszę z mięsem lub mlekiem, by uzupełnić posiłek w potrzebne aminokwasy.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Wartosci-odzywcze-kasz-kasza-manna-jeczmienna-gryczana-kuskus-kukurydz_33729.htmlDużo lepiej wybrać kaszę czy ryż niż makaron czy ziemniaki.Zarówno ze względu na glikemię, jak i nasze trawienie ;)


Twaróg to najlepszy ser - zawiera pełnowartościowe białko. Warto by był pół-tłusty lub tłusty, ponieważ odtłuszczony jest bez wartości. Możemy go jeść na słono, na słodko...jak kto lubi :)


Orzechy (źródło błonnika) wybierzcie takie, które lubicie najbardziej. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, białko, błonnik, witaminy i minerały. Spowalniają wchłanianie szybkich wymienników.


Surowe warzywa dostarczą dodatkowej energii! Pochrupywanie surowych warzyw wesprze nasze trawienie, a przy tym są one naturalną i przede wszystkim zdrową przekąską między posiłkami !
 

Chleb razowy najlepiej z mąki żytniejBułki zamulają nasze jelita - dlatego warto częściej jeść ciemny chleb dla przetarcia. Zawiera błonnik, który również reguluje procesy trawienne.



Woda do wyboru dowolnie - gazowana czy niegazowana, to nie ma znaczenia - oczywiście bez smakowych wynalazków ;) Nawadnianie organizmu jest bardzo ważne -  1,5 l - 2 l płynów dziennie.



Oto moje przykładowe kombinacje śniadaniowe :) Dobre również na II śniadanie czy przekąskę :)






Smacznego !
Weronika BlueSugarCube

You Might Also Like

0 komentarze | comments

Napisz do mnie