Przejdź do głównej zawartości

Wszystko o systemie DBLG1

  Korzystam z systemu DBLG1 w połączeniu z CGM Dexcom G6 i pompą Accu-Chek Insight już prawie 2 miesiące! 🙃 Żyjąc 28 lat z cukrzycą typu 1 nie spodziewałam się, że pojawi się system, który tak ułatwi mi życie 🥰 Wszystko w ramach tego systemu mam refundowane w Belgii w ramach programu "drogie technologie" - za tą możliwość moje dane będą zbierane przez 2 lata by zbadać wpływ DBLG1 na poprawę jakości życia osoby z cukrzycą typu 1. DBLG1 (Diabeloop Generation 1) to system hybrydowej zamkniętej pętli z samouczącym się algorytmem.  DBLG1 - algorytm hostowany w dedykowanym urządzeniu - łączy sensor do ciągłego monitorowania glikemii (CGM) i pompę insulinową, aby zautomatyzować decyzje dotyczące podawania insuliny. System nie wymaga kalibracji, ale istnieje taka możliwość. 💙 Urządzenie DBLG1 jest sercem systemu: - Wyświetla wszystkie informacje na temat CGM-u, pompy i pętli (m.in. poziom glukozy, status urządzeń, statystyki) - Służy do wprowadzania danych (posiłek - węglowodan

Świąteczna epopeja jedzeniowa


Święta są cudownym czasem z rodziną, pełnym odpoczynku i prezentów, ale i czasem trudnym ze względu na jedzonko, które pojawia się co chwilę - tłuste, słodkie i w dużych ilościach (ale sami wiecie ;)). Codziennie, na koniec dnia pisałam podsumowanie obżarstwa - coś wyszło, coś nie wyszło, próbowałam, sprawdzałam - czasem jednak jest trudno sobie poradzić z takim jedzeniowym potworem ;P ;D

Dzień 1 - Wigilia
Początek już nie był łatwy, ponieważ zaskoczyło mnie hiper dosłownie 2 godziny przed Wigilią (u nas w domu). Tak byłam zalatana w przygotowaniach domu, jedzenia i siebie xD, że nie doliczyłam się w bolusach :P co niestety zaowocowało wynikiem ponad 300 - ale zadziałałam szybką zmianą wkłucia (którą i tak planowałam tego czy następnego dnia) i korektą (mogłam dać korektę penem, ale w końcu skupiłam się na pompie). Wkłucie zrobiłam w brzuch, więc insulina zadziałała szybko i do Wigilii miałam już 200. Zanim zabrałam się za jedzenie podałam insulinę (końską dawkę :D 10 jednostek - 6 jednostek i 4 jednostek na 5 godzin, bo wiedziałam co będzie grane :D). Skontrolowałam wynik jakiś czas po jedzeniu i miałam 173 (powinnam podać na godzinę lub dwie więcej i byłoby dobrze myślę). Gdy przyszedł czas na deser podałam 5 jednostek prostego i teraz po wszystkim mam 200 (myślę, że gdybym również podała przedłużony jak do głównego posiłku na koniec byłoby trochę lepiej, ale nie jest tragicznie ;) postaram się jutro lepiej ;)


Dzień 2 - Boże Narodzenie

Dziś postanowiłam podać bolusy na więcej godzin! Ale zacznijmy od początku - coś mnie dziś tknęło w kościele żeby sprawdzić wynik - okazało się, że mam 218 więc podałam 2 jednostki i w domu miałam już 143, ale zanim jedzenie się ogarnęło na stół ,miałam już 65 ( w sumie jak mam się najadać to może być xD). Na obiadek poszło 10 jednostek (5 jednostek i 5 jednostek na 7 godzin), ale w międzyczasie dorobiłam jeszcze 5 jednostek, bo stwierdziłam kalkulując, że to nie wystarczy :P I tak mi wyszło 211 po jedzeniu :PP (może powinnam inaczej rozłożyć proporcję bolusa...). Wiadomo, później jeszcze ciasto itd. i kolejne jednostki ~~~ Na koniec dnia 224 :PP Nie jest to zachwycające, ale ciężko z tymi Świętami się ogarnąć jednak :PP
 
Dzień 3 - Boże Narodzenie (2)
Pozostał jeszcze 3 dzień jedzeniowej epopei :PP Mój żołądek miał już dość, ale jechałam do rodziny mojego chłopaka, więc trzeba pojeść i pochwalić :D Zaczęło się całkiem nieźle - znowu manewr z badaniem w kościele xD i było 157. Potem od latania i pomagania w kuchni i przy stole oczywiście 69 xD Na obiad poszło 7 jednostek i 3 jednostki na 6 godzin. z czego potem wyszło 192 :P Wydaje mi się, że granica błędu jest mała - albo trochę za mało insuliny albo na za krótko (i tak brałam zdecydowanie więcej niż na co dzień jeżeli chodzi o dzienną dawkę, więc bardziej się skłaniam do rozłożenia na godziny). Muszę się przyznać, że później przyszalałam ze słodkościami i chyba miałam już dosyć tego pilnowania, bo poleciało na łeb na szyję na ponad 300 :PP No cóż, zdarza się :P Ale ładnie zeszło do 89 ;) Cieszę się, że już się skończyły te jedzeniowe Święta xD I chyba nie było aż tak źle ;) Chociaż na co dzień to wychodzi lepiej! ;) 


Weronika BlueSugarCube

Popularne posty z tego bloga

Złoty strzał

Pierwszy raz usłyszałam określenie "złoty strzał" dopiero niedawno, na jednej z cukrzycowych grup na Facebooku, gdzie ktoś zapytał ile trzeba przyjąć insuliny by zrobić złoty strzał... "Złoty strzał – eufemizm oznaczający przedawkowanie narkotyku kończące się śmiercią. Termin stosowany jest głównie w odniesieniu do narkotyków zażywanych dożylnie (np. heroiny). Odnosi się to zarówno do świadomego przedawkowania narkotyku, czyli samobójstwa, jak i nieświadomego, wynikającego z nieumiejętnego przyjęcia substancji odurzającej bądź jej większej czystości, które to rozróżnienie często nie jest możliwe podczas sekcji zwłok lub analizy toksykologicznej."   źródło: Wikipedia Insulina to lek ratujący życie osób z cukrzycą insulinozależną (często nazywana jest "wodą życia"), jednak w bardzo dużych dawkach może być nie tylko niebezpieczna, ale wręcz  śmiertelna . W mediach społecznościowych wiele osób z cukrzycą typu 1 publikuje zdjęcia, na których pokazuj

FreeStyle Libre

FreeStyle Libre to FGM ( Flash Glucose Monitoring System ), czyli system monitorowania glikemii typu Flash . Różni się on tym od CGM  ( Continuous Glucose Monitoring System ), że  musimy zbliżyć czytnik do sensora (na ramieniu)  by dowiedzieć się jaki mamy poziom cukru . Libre pokazuje wynik z płynu śródtkankowego (nie z krwi, dlatego warto regularnie pić dużo wody gdy używamy sensorów), dlatego ma ok. 15-20 minutowe opóźnienie .  Można powiedzieć, że jest to hybryda CGM i glukometru.  Ponieważ sensor jest ciałem obcym dla naszego organizmu (tak samo jak zestaw infuzyjny czy sensor CGM) może być noszony przez ograniczoną ilość czasu - w tym wypadku z FreeStyle Libre  możemy korzystać przez 14 dni (od momentu aktywacji czytnikiem).  FreeStyle Libre zapisuje dane z ostatnich 8 godzin , dzięki czemu możemy m.in. mieć podgląd na to co się działo w nocy. Możemy wykonywać nieograniczoną liczbę skanów na dobę, ale jest zalecane by wykonywać skany w odstępie przynajmniej 1 minuty.  F

Moje doświadczenie z sensorami FreeStyle Libre, Medtronic Enlite i Dexcom G5

Obecnie na rynku jest szeroki wybór sensorów do monitorowania glikemii . Systemy CGM czy FGM dają nam możliwość nie tylko zobaczenia naszego wyniku w czasie rzeczywistym, ale także tego co się działo wcześniej (wykres) i co może wydarzyć się później (trendy).  Ja sama miałam okazję korzystać do tej pory z 3 różnych sensorów: FreeStyle Libre , Medtronic Enlite oraz Dexcom G5 . W tym wpisie chciałabym podzielić się z Wami informacjami na temat tych systemów jak i moimi osobistymi wrażeniami. Kilka słów o sensorach Sensory to elektrody , które umieszone pod skórą mierzą stężenie poziomu glikemii z płynu śródtkankowego (nie z krwi). Stężenie w płynie śródtkankowym jest opóźnione o ok. kilkanaście minut względem stężenia we krwi.  Elektroda jest bardzo cienka (nieco grubsza od włosa) i nie czuć jej po zaaplikowaniu sensora. Igła służy jedynie do wprowadzenia elektrody pod skórę (w zależności od systemu należy ją wyciągnąć lub sama wycofuje się po aplikacji). FreeStyle Libre  Charakte